Wat is Rots & Water?

Rots & Water is een psycho-fysieke sociale competentietraining die kinderen weerbaar maakt.

De Rots & Water-methodiek is speels en actief en wordt al meer dan 5 jaar met succes door Fierce&Fit ingezet. Het is een wetenschappelijk bewezen methode die in 1998 werd ontwikkeld door Freerk Ykema.
Rots & Water is gericht op weerbaarheid, conflictoplossing en het voorkomen van en omgaan met pesten.

Houdingen

De Rots-houding leert kinderen om stevig te staan, op zichzelf te vertrouwen, voor zichzelf op te komen, grenzen aan te geven, nee te durven zeggen, te negeren, een eigen weg te durven kiezen, te helpen omgaan met groepsdruk en pesterijen.

De Water-houding leert kinderen open te staan voor de mening van anderen; voor samenwerken, vriendschap, verbondenheid en communicatie.

Ontwikkeling

Voor elk doel zijn er fysieke oefeningen en spelletjes, waardoor de kinderen met veel plezier de lessen volgen. Spelenderwijs ontwikkelen zij zelfrespect, zelfbeheersing en zelfvertrouwen. Rots & Water is geschikt voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar en er wordt gewerkt in kleine groepen.

De trailer bovenaan deze pagina verwijst naar de volledige documentaire over Rots & Water (48 min.) en is te zien via deze link naar Uitzending Gemist.

Waarom een  Rots & Water training?

Rots & Water draagt op school bij aan een sfeer van onderlinge harmonie en respect. De ouders worden bij Fierce&Fit op een toegankelijke wijze bij het proces betrokken en het fysieke karakter van de Fierce&Fit  spreekt de kinderen erg aan.

Dit zijn veelgehoorde redenen om voor een Rots & Water-training te kiezen:

• Het is erg onrustig in mijn klas en ik weet niet precies waardoor dat komt.
• Ik wil een bijdrage leveren aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van mijn leerlingen.
• Ik wil de sociale cohesie binnen mijn klas verbeteren.
• Meerdere leerlingen komen net niet genoeg aan bod.
• Er wordt gepest in de klas.
• Een dominante groep kinderen bepaalt vaak de sfeer in de klas.
• Meerdere kinderen durven niet assertief genoeg te zijn.
• Mijn zoon zie ik graag wat steviger in zijn schoenen staan.
• Mijn dochter wil wat weerbaarder aan de brugklas beginnen.
• Mijn kind vindt het zo lastig om vrienden te maken en vrienden te houden.
• Mijn zoon of dochter valt buiten de groep en heeft daar last van.