fbpx

Maand Augustus staat jouw rug centraal.

  • Lage rugpijn komt veel voor en is meestal niet ernstig.
  • Lang staan of zitten en bewegen kan behoorlijk pijn doen.
  • Als je zo gewoon mogelijk blijft bewegen, vergroot je de kans op herstel.
  • Forceer jezelf niet en zorg dat je niet lang in dezelfde houding zit of staat.
  • Je kunt terecht bij een fysiotherapeut voor informatie, advies over verstandig bewegen en specifieke oefeningen voor je rug.

    Deze maand staat bij ons jouw rug centraal, in de meeste gevallen wordt rugpijn niet veroorzaakt door een ernstige ziekte en gaat het vanzelf weer over. Een geruststellende gedachte, maar dat neemt niet weg dat pijn in je rug heel lastig en vervelend kan zijn. Een wondermiddel tegen rugpijn bestaat niet, maar het helpt wel om te blijven bewegen. Hoe je met rugpijn op een verantwoorde manier kunt bewegen, lees je deze maand in onze postings op Social media ‘Wat je zelf kunt doen’ en ‘Wat fysiotherapie kan doen’. Bij een acute aanval van rugpijn kun je in overleg met je huisarts eventueel een pijnstiller nemen. Bedrust is meestal niet nodig, maar soms kán het gewoon even niet anders. Probeer dan niet langer dan een dag of twee in bed te blijven, anders wordt je rug stijf en raken je spieren ontwend aan beweging.